Een geweldig lopende mode zaak en een klantenkring die trouw is, maar ja, meer en meer concurrentie van online shops. Wensen van klanten aan meer duurzame fashion industrie èn natuurlijk de impact van de afgelopen corona-jaren. Wat is wijsheid? Welke online strategie past bij dit bedrijf?
Om die vraag te kunnen beantwoorden zijn we eerst ingezoomd op de ondernemer zelf. Met scherp zicht op de motivatie en ‘purpose’ die de ondernemer drijft werd ook duidelijk welke doelen en ambities belangrijk zijn voor de toekomst van het bedrijf én de ondernemer. Met inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen in de retail fashion en met behulp van marketing modellen hebben we een duidelijk beeld gevormd van de klanten en hun behoeften. Op basis van deze ingrediënten was het veel makkelijker om de opties te overzien en de belangrijkste keuzes te maken voor een online strategie die past bij het bedrijf (en het merk), de ondernemer zelf én last but not least bij de klanten.
De uitkomst: een passende online strategie om (potentiële) klanten te binden en deze retail zaak top of mind te houden.